woensdag 2 juli 2008

Vervolg van 'de 12 kleintjes'

Er zijn weer wat blokjes gequilt van de 12 kleintjes. Soms weet ik niet goed hoe ik een blokje zal quilten. Tijdens de cursus quilttechnieken die ik onlangs volgde, werd hiervoor een handig hulpmiddeltje aangereikt.
Leg een plastic mapje op het werkstuk:

Dscn0143_5

Teken met stift de mogelijke quiltlijnen. (Ik gebruikte een whiteboard-marker, die veeg je zo weer weg....

Dscn0145_2
om nog eens wat anders te proberen)
Dscn0142
En dan quilten maar:
Dscn0146
Groetjes Elle

3 opmerkingen:

Ilse zei

Ha Elle,

Plezant om te merken dat deze manier van quiltlijnen zoeken je aanspreekt, en dat hij werkt. Het resultaat is heel mooi.
en je blog is leuk te lezen,
ik geniet ervan, Ilse

jopie zei

Hoi Elle, geweldig die creativiteit van jou, ben er trots op met jou in het quiltgroepje te zitten, ik volg je site met veel plezier, fijne vakantie met veel quiltplezier en tot 1 oktober op de volgende cursus.

Carla zei

Hallo Elle, Na de reacties van Ilse en Jopie kan ik niet achterblijven natuurlijk. Ik kijk regelmatig op jouw web-log. Leuk hoor!! Heel veel succes met de quilt voor je man, we zien hem wel in oktober. Prettige vakantie en tot dan! Groetjes, CArla