dinsdag 1 juli 2008

Het verhaal van het voetbalkleed

Nadat ik voor een vriendin een speelkleed had gemaakt, vond mijn jongste zoon dat hij aan de beurt was en hij wilde een voetbaldekentje. Hij maakte de tekening die ik gisteren liet zien en daarvan maakte ik deze werktekening:

Dscn0062

De witte lijnen op deze tekening zijn stroken stof die tussen de stroken groen gezet zijn, de andere witte lijnen zijn er later op geappliceerd.
Eigenlijk is het geen quilt want er is (nog steeds) niet gequilt. De rijgdraden zitten nog in de zijkant. Het is me toch wat. Ik heb hem al wel enkele keren gewassen (helemaal volgezet met veiligheidsspelden). Ik zal hem eerdaags toch maar eens doorstikken.

Nu ik hem zo op de foto zie, vind ik dat de rode en gele kaarten in de zijkant, goed uitkomen.
Hier nog een detailfoto:


Dscn0059_3

Eigenlijk is dit het favoriete kleed van het hele gezin, hij is groot en lekker warm. Omdat het de oudste is van de 3 op de bank en niet met de hand gemaakt is, maak ik er het minst zonde van om hem voor alles en nog wat te gebruiken. Zondag heeft hij nog dienst gedaan als ondergrond voor het in elkaar zetten van een kastje. Een echt gebruiksvoorwerp dus.
Elle

Geen opmerkingen: