zaterdag 23 augustus 2008

Parade van achterkantjes

De quilt 'de 12 kleintjes' is gewassen en inmiddels droog. Gisteren heb ik een ventilator boven de quilt gehangen en 's avonds was de quilt droog. Hij ziet er mooi uit. Nu de afwerkbies nog, misschien vind ik daar vandaag nog tijd voor. Ik bedacht dat het ook leuk is om te laten zien welke stof ik gebruik voor de achterkant. Het is toch ook altijd zoeken naar de stof die er goed bij past of juist een mooi contrast vormt. Ik heb ook de andere quilts op de foto gezet met de achterkantjes;
'De 12 kleintjes' kreeg een mooie batik
Dscn0169
De sampler kreeg een mooie blauwe bloemenprint. Het was de eerste quilt die ik met de hand zou quilten en op een wat drukkere stof vallen de quiltlijnen minder op. Ik ben zelf erg blij met dit achterkantje:
Dscn0170
Voor Tims Tops kon ik geen bewerkte stof vinden in de kleuren ecru en grijs. Je komt dan al snel terecht bij de combinatie zwart/wit en dat wilde ik niet. Het is daarom een lichte streepjesstof geworden. De quilt is met donkergrijs doorgequilt en dus zie je het lijnenpatroon op de achterkant heel goed.
Dscn0171
Voor de voetbalquilt heb ik een stof gebruikt waar sportafbeeldingen op staan. De eigenaar van deze quilt vindt de achterkant zeker zo leuk als de voorkant.
Dscn0172

2 opmerkingen:

Peti zei

Wat leuk weer om te lezen over je achterkantjes! Ben je ook naar Mary Koval en Petra Prins geweest? Net als bij jou vindt zij een verhaal bij een quilt prachtig.

Elle zei

Hoi Peti, Ik ben niet naar Mary Koval en Petra Prins geweest (niet bekend bij mij) maar ik vind het gewoon leuk om te beschrijven waar ik mee bezig ben. De sluitbies is bijna klaar, morgen is 'de 12 kleintjes' dan echt af en komt ze op de foto.