donderdag 21 augustus 2008

Uit de oude doos

Gisteren had ik het even over Fientjeshof in Zeist. Ik weet niet of het winkeltje nog bestaat. Ik heb nog een pakketje lapjes uit dat winkeltje waarvan ik het altijd jammer heb gevonden om het te gebruiken. Slechts van 1 lapje is een stukje af. Wat een zuinigheid zeg. Het gaat om dit pakketje:
Dscn0133
Ik heb de lapjes onlangs uit het zakje gehaald en bij mijn andere lapjes gelegd. Misschien dat ze dan binnenkort toch eens gebruikt worden.
Ook heb ik bij Fientjeshof wel eens een workshop gedaan. Kartonnen dozen bekleden met stof of met behangpapier. Dit doosje is er een voorbeeld van:

Dscn0131
Ik heb op zolder een hele stapel liggen met stukken behangpapier uit stalenboeken uit een verfwinkel. Daar ben ik destijds om gaan vragen bij verschillende winkels. Nog niet zo lang geleden heb ik er nog een doos mee beplakt. Nu staan er 2 'droomdozen' in mijn werkkast. Er zitten inzetbakjes in en er zijn allerlei verschillende stukken behangpapier voor gebruikt. Op de foto niet zo goed te zien maar in het echt wel heel leuk.

Dscn0126
Dscn0127
Ik heb nog verschillende kartonpakketten liggen. Toch leuk om die ook nog eens met leuke stofjes te bekleden.
Gisteren heb ik nog een hele poos zitten quilten en de laatste baan is nu bijna klaar. Het einde komt nu echt in zicht.

Geen opmerkingen: