zaterdag 30 augustus 2008

'Bee'zonder gezellig

Zojuist teruggekomen van de Bee van Quiltshop Leur in Etten-Leur. Het was erg gezellig. Vanochtend was de cursuspresentatie in de winkel. Het was een gezellige drukte. Onder het genot van koffie en lekkers kon je lekker rondkijken, een praatje maken en spulletjes kopen.
Ilse (van de cursus quilttechnieken) raadde me aan om de puntjes van de New York beauty te strijken. Ik merk namelijk dat de stofjes net wat terug kruipen waardoor de puntjes net niet lang genoeg zijn. Je moet er wel met je neus bovenop zitten om het te zien, maar ja, ik zit er zelf bovenop en ik zie het dus.
Ik kocht dus een strijkapparaatje van Clover 'voor een nog beter resultaat'. Het leuke is dat ik het van mijn verjaardagsgeld heb gekocht. Nog leuker is dat het verjaardagsgeld in een envelop zit en ik deze uitgave gepind heb, ik kan mijn verjaardagsgeld dus nog een keer uitgeven en er zo lekker lang mee doen.
Ook zag ik een schattige set met dozen staan die een deksel hebben van een soort tule, doorschijnende stof. Ik wist meteen dat die daar voor mij stonden.
Verder heb ik nog een paars en oranje lapje gekocht voor de puntjes van de New York beauty. Als je ze zo ziet zijn het ontzettende knal lapjes, maar er worden slechts kleine stukjes van gebruikt. Ik heb dan alle kleuren van de regenboog voor de puntjes. Ik denk dat dat wel wat kan worden.
Nu eerst even een foto van mijn aankopen en dan gaan we verder met de Bee.

Dscn0402
Je ziet het strijkijzertje en de dozenset, verder zie je een geurzakje die je kreeg als je een quilt showde en het pakketje voor een zeephoudertje die je kreeg bij de entree van de bee. Op de volgende foto zie je de inhoud van dit pakketje.

Dscn0403
Op de volgende foto zie je net 2 puntjes van het oranje en paarse lapje.

Dscn0404
Na de cursuspresentatie hoefden we niet naar huis maar werden we getrakteerd op soep met worstenbrood. Dat smaakte heel goed, vooral lekker zittend in de tuin achter de quiltwinkel. Dat was een gezellig uurtje. Ik trof het ook met leuke mensen om me heen: Annemiek, waarmee ik lekker gekletst heb over het quilten. (Bij de bee zijn we ook naast elkaar gaan zitten zodat we verder konden kletsen). Ook waren er twee dames uit Breda die elke woensdagochtend samen quilten. Zij nodigden mij uit om op een woensdagochtend bij hen op bezoek te komen. Dat vind ik hartstikke leuk en dat ga ik zeker binnenkort doen.

En zo werd het op een zonnige, lekkere en gezellige manier 13.00 uur. Tijd voor de Bee. Die werd gehouden in een zaaltje aan de overkant van de weg. Je kon meteen gaan werken aan het pakketje dat je kreeg maar daar had ik geen tijd voor. Ik moest kletsen en kijken.
Tijdens de 'show en tell' kwamen weer prachtige dingen voorbij. Ik heb niet van alles foto's gemaakt maar wel van enkele leuke dingen, kijk maar:

Dscn0401
Deze quilt is gemaakt van stukjes stof aan de zijkant van een lap waarop de naam staat en de kleurnummers. Wat een idee.
De volgende is leuk met kikkers, bijtjes, riet en een schildpad:

Dscn0397
De volgende quilt is geinspireerd door het sterrenbeeld Leeuw en is heel symbolisch ingevuld met cijfers, kleuren, woorden, die hierbij horen. Ook de goudkleur hoort bij dit sterrenbeeld.
Dscn0395
De volgende quilt is gemaakt van allerlei bloemenstofjes die op de ondergrond zijn geappliceerd.
Dscn0396_2

En de laatste is een prachtige quilt met huisjes die door de ronde quiltlijnen echt gaat leven.
Dscn0393_2
Annemiek had een quilt gemaakt met cirkels van mooie, felle bloemstoffen (oa van Kaffe Fasset). Elke cirkel stond in een vierkant van twee, bij de cirkel passende, stoffen. Een ontzettend mooie, vrolijke quilt. Ik hem 'm zo bewonderd dat ik er geen foto van heb gemaakt.

Ik kreeg erg leuke, enthousiaste reacties op 'de 12 kleintjes' en ik merkte dat ik best trots was.
Het was een leuke inspirerende dag, vol gezelligheid.

1 opmerking:

Annemieke zei

Hoi Ellen
Wat een leuk weblog heb je, en leuk dat ik er in voorkom. Ik stuur je deze week nog een foto van mijn ballenquilt.
In een van je logjes laat je zien hoe je de puntjes maakt van de new york beauty. Ik heb ook een new york beauty gemaakt maar heb toen niet de gekleurde puntjes vooraf afgetekend, maar een strook die breed genoeg was gebruikt. Vooral als je dezelfde kleur vaker gebruikt werkt dat sneller. Misschien kunnen we een keer afspreken, ik vond het erg gezellig vandaag.
Nu ga ik nog even naar buiten om te genieten van het mooie weer.
Fijn weekend en misschien tot ziens. Annemieke van Alphen