donderdag 13 november 2008

Eureka!

Dinsdagavond was ik eruit. Ik wist hoe ik verder wilde met de medaillonquilt. De bruine en groene bies worden verwijderd en vervangen door een bruine bies in de juiste verhouding. Dan gaat ook de bruine punt weg en wordt vervangen door een licht vlak met een donkerdere rand:
Cimg0093
Dus nu kan ik 240 driehoekjes knippen en in elkaar naaien.
Gisteren op de cursus medaillonquilt ging de les over soft edge piecing. Meta liet prachtige voorbeelden zien waarin duidelijk werd wat een mooie toevoeging het kan zijn. We oefenden met een stukje stofrand van Jinny Beyer die Meta jaren geleden al aangeschaft heeft. Die stoffen zijn nu niet meer te verkrijgen. Als ik de punten, waar ik nu mee bezig ben, in elkaar heb zitten, kan ik bekijken hoe ik de soft edge piecing wil toepassen. Hopelijk kom ik daar snel aan toe.
Op de foto is verder te zien dat ik nog een stukje koordwol heb gekocht op de laatste trapuntovlakjes op te vullen en ik heb een nieuw vel paternoplaat gekocht voor nog meer malletjes.
Verder heb ik me opgegeven voor de lezing en workshop van Chea Goossens op 27 januari. Gisterenmiddag belde Monique van de quiltwinkel nog om te zeggen dat het boek Wild van Quilt binnen is en natuurlijk ga ik die straks gauw ophalen.

Geen opmerkingen: