maandag 10 november 2008

Verder met de medallionquilt

Het was gelukt om de trapunto en de rand op vrijdag af te werken zodat ik in het weekend aan het vervolg kon beginnen. Tot nu toe is het helemaal naar m'n zin en het leuke is, hij heeft keurig de maat die hij volgens de berekeningen moet hebben op dit moment, 60 x 80 cm. Het is dus gelukt om alles goed op maat te houden.
Zaterdag heb ik er een bruine rand van 2 en een halve centimeter omheen gezet en nog een groen biesje van 1 centimeter:

Cimg0083
Gisteren was het dus weer een teken- en puzzeldagje want ja, hoe nu verder. Met de bruine en groene bies heb ik me niet aan de verhouding 3:4 gehouden en nu ik met schuine lijnen verder wil, wil ik ook weer terug in die verhouding. Ik heb getekend, gegumd, weer getekend en weer gegumd. Ik heb malletjes gemaakt die in de prullenbak verdwenen en uiteindelijk ben ik tot een keuze gekomen. Gisterenavond heb ik 1 punt gemaakt en die ziet er zo uit:
Cimg0084
Op zich een prima werkje, het zijn mooie kleuren, het zit netjes in elkaar, keurige scherpe puntjes, het klopte en paste allemaal prima, maar (en nu komt de grote maar): past het wel mooi bij de rest? Ik heb er grote twijfels over, kijk maar:
Cimg0085
Op m'n schets die ik een paar dagen geleden heb laten zien, ziet het er wel goed uit maar nu in het echt, weet ik nog niet zo. Nu kun je van 1 punt niet zoveel zeggen maar toch. Ik heb wel ideeën over de stukken die naast de bruine punten komen en waar het soft edge piecing in moet komen. Misschien moet ik dat wat verder uitwerken zodat ik kan beoordelen of de bruine punten wel of niet passen. Of misschien eerst nog een bruine bies aan het groene biesje...... of misschien het groene biesje vervangen door donker blauw.... of misschien....
Wordt vervolgd.
Elle

Geen opmerkingen: