dinsdag 18 november 2008

Kwebbelen over quilten

Vanochtend was ik weer bij Annemieke. Nu had ik wel aan mijn fototoestel gedacht en daar kon ik meteen mee aan de slag. Op tafel lagen namelijk haar dear jane blokken uitgestald.
Cimg0105
Mooie applicaties, kleine ruitjes, smalle randjes, allerlei technieken zijn te bewonderen. Annemieke heeft nu 57 blokken af, nog heel wat te gaan maar ook al een heel mooi resultaat:
Cimg0106
Al wandelend richting zithoek, kwam ik langs een superleuke herfsttafel met allerlei leuke poppetjes van vilt en wol.
Cimg0116
Alles staat op een kastje waar een spiegel boven hangt en het ziet er erg gezellig uit.
Cimg0117_2
Wat een leuk huisje hè. Ik moet denken aan dat schattige liedje: "Onder hele hoge bomen in kaboutersprookjesland, staat een heel klein aardig huisje, zomaar midden in het zand.....
En dan was er ook nog dit schattige vliegende mannetje:

Cimg0118
Er waren nog meer leuke poppetjes en figuurtjes, allemaal even leuk om naar te kijken.
Als je dan bij Annemieke in de zithoek komt, dan is er een geweldige blikvanger: De mandjesquilt, een quilt die de gezelligheid en warmte van de zithoek nogeens versterkt:
Cimg0108
Onder het genot van een lekker kopje koffie gingen we verder waar we vorige keer gebleven waren, veel kletsen over quilten en een beetje over onszelf, heerlijk.
De ballenquilt van Annemieke was inmiddels af, hij heeft zelfs even op de plek van de mandjesquilt mogen hangen. Het is een ontzettend fleurig, kleurig kleed met verschillende Kaffe Fassetstofjes in combinatie met andere stofjes:
Cimg0120
Wat een kleurenpracht hè.
Dan was er nog een leuke sneeuwmannenquilt met leuke details zoals wasknijpertjes, knopen, koordjes etc.


Cimg0113
Toen haar dochter 5 jaar geleden 12 jaar werd, maakte Annemieke deze leuke, winterse quilt:

Cimg0109
Op de staande quiltring hing een prachtige dear jane. Ik zal 'm eerst laten zien en dan vertellen wie de maakster is:
Cimg0110
Deze quilt is gemaakt door een quiltvriendin van Annemieke nl door Cobie.
Quilts van Cobie en quilts van Marielle zijn momenteel te bewonderen in 'De Boodschap' in Rijen. Maandag tot en met donderdag van 9.30 tot 22.00 uur en op vrijdag van 9.30 tot 17.00 uur.
Nu ik deze prachtige dear jane heb gezien, ben ik erg benieuwd naar andere werken van Cobie en ik ga zeker een keer kijken voor 26 december.
Nog een foto van deze quilt:

Cimg0111
Hij is echt supermooi gemaakt en de kleurstelling is prachtig. Hij voelt ook heel prettig aan. Wat een eer om zo'n mooie quilt te mogen lenen en een goede inspiratie voor Annemieke om aan haar eigen dear jane te werken. Ik zou bijna zin krijgen om er aan te beginnen...

Nou, dat was weer een zeer geslaagde ochtend, waarvan er hopelijk, nog vele mogen volgen.
Tot de volgende keer.

Elle

2 opmerkingen:

Annemieke zei

Wat een ontzettend leuk stukje heb je geschreven over onze gezellige ochtend. Wat komen de foto's mooi over.
Ik ga Cobie meteen mailen dat ze op jouw web-log moet gaan kijken.
Over je allergie; misschien zit het in de stof met de de gouden opdruk. Vaak zit er toch iets van "metaalachtig" materiaal op de stof gedrukt, en kun je daar niet tegen. Vervelend is het wel.
Veel succes met de zoektocht, hoop dat je er snel achter bent en dat het niet van de stofjes is.
Groetjes Annemieke

Heleen zei

Hoi Elle,

Vandaag keek ik weer eens op je site want ik heb aan je gedacht vanmiddag. En waarom? Door de quilts natuurlijk die in "de Boodschap" te bewonderen zijn.
Ik heb ze nog niet allemaal goed bekeken, daar was ik te vluchtig voor. Maar de volgende keer zal ik het beter in me opnemen. Wel zag ik een quilt die voor mijn gevoel niet in harmonie was. Maar ik heb er niet zo'n kijk op. Ben benieuwd wat jij ervan vindt. Kom maar eens gauw richting Rijen.
De foto's van de seizoenstafel die je op je blog hebt staan vond ik ook geweldig. Je weet dat dat ook nog eens een droom van me is om te maken. Zoveel ideeën en wensen om te doen. Maar eens houd ook ik weer tijd over hoop ik.
Succes weer met alles en hopelijk tot snel, groetjes, Heleen.