dinsdag 16 december 2008

Rondje Rijen

Vandaag is het er dan toch van gekomen om naar Rijen te gaan. Eerst bij een vriendin een kopje koffie gedronken en toen langs cultureel centrum 'de Boodschap' om de quilts van Coby en Mariëlle te bekijken.
Tijdens de koffie heb ik even kunnen spuien over de afwijzing op een sollicitatie, dat luchtte op.
Toen waren de quilts aan de beurt. Er was helaas geen folder meer met de beschrijving van de quilts. Ik weet dus niet, wie, welke quilt gemaakt heeft. Ik laat er een paar zien, die ik het mooist vond, en misschien doe ik één van de twee quiltsters daarmee vreselijk te kort. Dat is niet leuk, maar wel eerlijk. Het is alleen maar mijn mening dus zo belangrijk is dat toch ook weer niet. Of je een quilt mooi vindt, is toch heel persoonlijk. Ik houd van felle kleuren terwijl een ander eerder valt voor een quilt in rustige, ingetogen kleuren.
Zal ik beginnen met mijn favoriet?

Cimg0319
Het licht/donker contrast en de speelse dolfijntjes, spreken me erg aan.
Dan een kaleidoscoopquilt die meteen bij binnenkomst zichtbaar was. Mooie stoffen, mooie kleuren:
Cimg0313
Vervolgens een fel gekleurde quilt waarvan ik de afzonderlijke blokken fleurig en mooi vind.
Cimg0314
Ook de volgende quilt is mooi met de felgekleurde stoffen tegen de zwarte achtergrond:
Cimg0315
Als laatste een opeenvolging van 4 kerstquiltjes:
Cimg0317
Dergelijke kerstkransenquilts spreken me altijd aan. Ik heb er al meerdere gezien en het gaat kriebelen om ook eens zoiets te maken, daarom heb ik 'm eens van dichterbij bekeken:
Cimg0318
Oké, zo zit dat dus, ik houd het in gedachten. Misschien volgend jaar...
Mijn kerststerrenquilt schiet ook al op. Drie van de vier sterren zijn gequilt. Zondagavond, toen ik hieraan werkte, was Johan bij zijn vader in het ziekenhuis. Tijdens het quilten gingen mijn gedachten naar mijn schoonvader uit. Hij ligt op de intensive care, het lijkt nu iets beter te gaan dan zondag maar het is nog erg onzeker allemaal. De herinnering aan deze periode zal zeker aan deze quilt gebonden worden.

Geen opmerkingen: