donderdag 29 januari 2009

De cirkel van het leven

Vrijdag vertelde ik dat ik weer aan het boxkleed gewerkt had. Witte stof gekocht en wat banen er omheen gezet. Diezelfde avond heb ik ook de laatste 2 banen er nog aan gezet en toen was de top af:
Cimg0664
Enkele uren daarna overleed m'n schoonvader en dan besef je hoe de cirkel van het leven in elkaar zit. Aan de ene kant wordt verwachtingsvol uitgekeken naar het nieuwe leven en aan de andere kant wordt afscheid genomen van een leven dat voorbij is. Het hoort bij elkaar, het één kan er niet zijn, zonder het ander.
Toen vandaag de nieuwsbrief van de quiltwinkel binnenkwam, paste één item wel wat bij mijn gedachten over de 'circel of life':
Basicexistance
Het is een quilt van Jos Hermsen.
Ik citeer de aankondiging in de nieuwsbrief:


Lezing "Basic Existence"
Op 18 februari komt Jos Hermsen een lezing geven over haar bijzondere quilt.
Basic Existence betekent fundamenteel bestaan en meet 132 x 132 cm.
Het magma in de aarde is afgebeeld met 1184 gevouwen lapjes.
Daaromheen op de aardkorst 55 mensen uit 37 landen en staten in originele klederdracht.
Kom ook naar haar lezing op:
Woensdag 18 februari 09.30 - 12.30 €10.- (opgeven per mail)
Woensdag 18 februari 13.30 - 16.30 €10,- (opgeven per mail)

(Voor meer informatie zie deze website.)

1 opmerking:

marian'ne m zei

Ja, "de circel van het leven", MOOI-e gedachte !!

((Toen mijn kleindochter werd geboren was net 3 dagen daarvoor haar overgrootmoeder overleden.
Heel dubbel maar toch waardevol.
Toen ik tegen mijn schoonzoon ook deze 'gedachte' vertelde kon hem dat troosten.))

Maar wát missen we onze dierbaren.

Knap dat je 'doorgaat' en zo leuk je box kleed af te zien.
Dat daar een prachtig nieuw mens(je) veel van mag genieten.

En ik zag al weer meer moois op je blog, lekker om te zien.