zondag 8 februari 2009

Achterkantjes uit Tilburg

Mijn zoektocht begon woensdag op de Besterdmarkt in Tilburg. Ik ken deze markt als een overvol plein met heel veel kraampjes. Dat viel een beetje tegen. Gelukkig was er toch genoeg te zien en vond ik een achterkant voor het boxkleed: blauw, met witte kroontjes voor het kleine, nieuwe prinsje.
Cimg0752
Het was behoorlijk koud, dus na deze aankoop snel de auto weer in en op zoek naar 'Quilt it en Dotty', het quiltwinkeltje van Tilburg. De deur werd gauw van het slot gehaald toen ik er tegenaan stond te duwen en de lichten werden aangedaan. Dorry, de eigenaresse van de zaak was helaas ziek zodat haar schoonmoeder de zaak bemande. Ik stapte binnen in een gezellig pand. Toen ik in het halletje stond, zag ik aan de rechterkant een kamer wat de winkel is. Aan de linkerkant van het halletje heb je nog een kamer die als workshop ruimte wordt gebruikt. Allebei de ruimtes zijn knus. De 'winkelkamer' staat erg vol met allerlei leuke spulletjes. Overal staan leuke stofpakketjes en op de toonbank staan mandjes met gezellige hebbedingetjes. In het halletje stond ook nog een kast met stofjes en daar vond ik een achterkantje voor mijn medaillonquilt:
Cimg0748
Een mooi groot patroon, dat was precies wat ik zocht.
Na deze zoektocht bleef er nog net genoeg tijd over om in Goirle een kopje koffie te drinken bij 'ons pap en ons mam'.
Een welbestede ochtend dus.

Gisteren heb ik in Etten-Leur voor beide quilts de voering gekocht, die moesten eerst even uitgehangen worden om te 'ontkreuken':
Cimg0760
Ook waren er weer heel veel stofstalen binnengekomen. Ik heb me verschrikkelijk ingehouden maar natuurlijk toch wel wat gekocht. Ik ben toch wel heel erg blij dat ik zo dicht bij deze heerlijke winkel woon.
Vandaag ga ik het boxkleed sandwichen en wie weet, een begin maken met het quilten.
Ik heb er zín ín!!!!!

1 opmerking:

marian'ne m zei

Nou jaaa, wat leuk de kroontjes stof !!!!
Past er precies bij.

Mooie achtergrond stof, idd mooie motieven.

Lekker hoor zo'n goed gevuld ochtendje !!

Succes én plezier met het quilten :-)