maandag 2 februari 2009

Orde op zaken gesteld

Zoals jullie in de linkerkolom kunnen zien, heb ik eindelijk ontdekt hoe ik links kan plaatsen naar andere web-logs (De mensen die mijn blog op hyves lezen, zoeken zich nu suf naar de linkerkolom maar, mensen, dan moet je toch echt even naar mijn web-log-site gaan). Ook heb ik mijn web-log nu zo ingesteld dat je geen code meer hoeft in te toetsen bij het plaatsen van een reactie. (Dus beste webloglezers, reageer eens wat vaker, dat zou zo leuk zijn).
Ja, het duurt soms even voordat ik me er toe kan zetten om dit soort technische dingen uit te zoeken maar nu is het toch gelukt. "We worden steeds wijzer".

Verder ben ik bezig geweest om al mijn quiltspulletjes eens uit te zoeken en te ordenen. Zo nu en dan moet dat eens gebeuren. Nu liggen mijn spulletjes die beneden liggen, wel keurig achter dit deurtje.....
Cimg0670
Maar het is toch een prettig idee dat het achter het deurtje ook een beetje overzichtelijk is. Kijk maar:
Cimg0671
Bovenin liggen de twee 'tops' te wachten op een vulling en een achterkantje, (het boxkleed en de medaillonquilt).
Onderin het kastje vind je mijn naaidoos, m'n boeken, de doos met het borduurpakket en het strijkijzertje.

Dat is alles wat er beneden aan naaispulletjes ligt, de rest ligt op zolder in een klein kastje. De grotere lappen liggen achter de schotten. Ik heb niet zo'n grote lappenvoorraad dus voor mij geen complete kamer met rekken langs de wanden (al droom ik daar wel eens van).
In het kastje op de bovenste plank, zie je achterin een emmertje staan. Daar gaan de laatste tijd al mijn restjes in. Het emmertje zat vol en dus ging ik toch eens bedenken wat ik daar nou mee wil. Ik kwam op het idee om van de restjes, driehoekjes te knippen met een basis van 4 cm en een hoogte van 2 cm. Die ga ik naaien tot blokjes van 4 x 4 cm. Steeds twee tegenover elkaar liggende driehoekjes in dezelfde kleur. Alle restjes die kleiner zijn, gaan gewoon weg.
Cimg0674
Ik heb driehoekjes geknipt van restjes van mijn medaillonquilt, het boxkleed en het autoradiohoesje, dat zijn de projecten van de laatste tijd. Het zal nog wel een hele poos duren voordat het op iets van een quilt gaat lijken.

3 opmerkingen:

Cabaretfreak zei

Hee Elle,

Het is indd weleens goed om je Quiltspulletjes te ordenen. Eens in de zoveel tijd doe ik dat ook met mijn theaterspullen. Het ziet er wel netjes opgeruimd/geordend uit dat ene kastje.

Tot strakkiesss!
Cabaretfreak

marian'ne m zei

Ja, lekker om alles te ordenen en dan je materialen door je vingers laten gaan.
Zie een bekend blikje !!;-)).
Ik kan geen snippertje weggooien.
Dit is een goed idee.
Heb een glazen pot waar ik restjes r/w/b/ kant en band in doe, staat grappig.

Knap hoor zelf je techniek beheren.
Ik ben blij met mijn DD in huis !!;-))

(psssst, heb een 'tagged' logje geplaatst)

anneke zei

hallo Elle,
via Marianne'm hier terecht gekomen. wat een prachtige quilt is die 12 kleintjes geworden, leuk dat je m zo zelf bij elkaar gezocht en gemaakt hebt.
petje af.

groetjes