maandag 11 mei 2009

Stokkentas

Mijn drummende zoon, wilde graag een tas voor zijn drumstokken. Hij wist precies hoe hij het wilde hebben dus zijn we samen maar eens een avondje gaan zitten om de precieze maat te bepalen en alle wensen duidelijk te krijgen. Hij kon het haarfijn uitleggen en ik kreeg zowaar de vlam getekend die hij graag op de tas wilde hebben. De blauwe en zwarte stofjes waren al gekozen en toen ik in Veldhoven gouddraad vond en kocht, kon het feest beginnen;
Cimg1240_2
Dit is een foto van de achterkant waar de vlam in zijn geheel opstaat.
Op de voorkant moest deze zelfde vlam ook komen maar dan moest het wel op en onder de kleppen doorlopen.

Cimg1237
Dat was nog wel even puzzelen en zweten maar het is gelukt. Als je de klep opendoet, dan zie je de befaamde drumstokken, plaats voor vier paar stokken moet wel voldoende zijn;
Cimg1238
De zak op de voorkant heb ik maar wat dieper gemaakt door hem een centimeter naar voren te laten komen. Nu moeten er nog klittenbandjes op, die had ik niet meer in de juiste kleur.
Cimg1239
Het was ook nog een gepuzzel waar de schouderband moest komen. We hebben allerlei mogelijkheden uitgeprobeerd en uiteindelijk kunnen beslissen. Bernt vindt hem helemaal goed en daar ging het allemaal om.
Ik zal ook nog eens foto maken als Bernt de tas met trots op zijn rug heeft hangen.

Groetjes Elle

2 opmerkingen:

Renske zei

Leuke stokkentas!

Ingrid. zei

Wat zal 'ie er blij mee zijn ; erg mooi geworden !
('t Is trouwens dat je schrijft dat de stof zwart is , anders zou ik denken donker blauw... )
Fijne avond , groetjes Ingrid.