woensdag 9 september 2009

Weer op weg met NI.

Gisterenochtend ben ik naar de markt in de stad gefietst en heb ik enkele leuke stofjes weten te bemachtigen. Inmiddels hangen ze al droog aan het droogrek:
Cimg2229
De drie groenen zijn voor de NI en de beige en twee oranje lappen zijn voor mijn vakantielap. De vakantielap krijgt enkele randen in beige en oranje zodat het geheel wat groter wordt. Na een avondje spelen en spelden met de vakantielap, vond ik 'm bij nader inzien niet geschikt voor een tas. Het blokpatroon is vrij groot en als ik ga rimpelen, vouwen of wat dan ook, valt het blokpatroon weg en vormt het geen leuk geheel. Deze lap wordt dus toch een quilt en ondertussen ben ik hard op zoek naar leuke stofjes en een leuk patroon voor de tas met de leuke rieten handvaten.
Gisterenavond ben ik bezig geweest met het aanpassen van de NI-blokken. Er was nog een blok dat met een kleine aanpassing goed in het geheel paste, waardoor het totaal nu op 5 blokken staat:
Cimg2230
Het zijn blok 1, 3, 4, 5 en 8. Voor 5 andere blokken (2, 6, 7, 9 en 10) heb ik de patroondeeltjes al klaar liggen zodat ik meteen verder kan met de stofjes als ik er weer mee aan de slag ga.
Nu ga ik even heel hard aan de gang voor de LOI met de opleiding 'Kleurenconsulent'. Zaterdag is er een praktijkdag dus ik ga alle stof nog eens goed doornemen.
Tot gauw.
Elle

3 opmerkingen:

Isabella zei

Mooie lapjes heb je gekocht en je NI wordt vast super.

Annelies zei

Mooie lapjes. Het gaat helemaal goed met je NI.

Heleen zei

Wat zijn dat schitterende NI blokken. Gave kleuren hoor!