donderdag 10 september 2009

Heel gek.

Heel gek, ......... soms zit ik op de snelweg en dan zomaar ineens wil mijn auto afslag Etten-Leur nemen. Het lijkt wel of de auto de baas is en voor ik het weet, sta ik voor de quiltwinkel geparkeerd. Vandaag was het ook weer zo'n dag......
.....Tja, als je er dan toch bent en je hebt je kartonnetje met NI-kleurtjes bij je, dan zoek je toch gelijk enkele leuke lapjes. Ja, logisch toch.
Cimg2310
Van de totale stofcollectie vielen (slechts) 4 roodpaarse lapjes binnen mijn 'NI-kleurengrens'. Het is dus echt zoeken naar de juiste kleur en Wil van de winkel, hielp daar enthousiast aan mee.
In de groenen was de keuze wat groter. Het lieve lentegroene lapje met de hartjes, had enkele goede buurtjes in dezelfde kleur met een ander patroontje. Ik koos uiteindelijk voor de geelgroene honingraatjes. Ik wilde er ook een donkerdere bij en ook dat is helemaal gelukt.

Cimg2319
Nu zou je toch denken dat ik hier vanavond direct mee aan de slag zou gaan maar toch geef ik voorrang aan m'n vakantieproject. Deze quilt wil ik niet laten liggen als ufo en daarom ga ik deze eerst afwerken. Ik weet nu hoe ik er mee verder wil, dat zal ik morgen laten zien.
Vanavond zat ik hier gezellig te quilten met mijn buurvrouw en heb ik de laatste rand met driehoekjes aan mijn vakantieproject genaaid. Ook mijn buurvrouws vakantieproject bestaat uit driehoekjes. Zij naait steeds een donker tegen een licht driehoekje. Hierdoor ontstaan lichte en donkere banen. 6 van deze blokken aan elkaar ziet er zo uit:
Cimg2324

Dit ziet er heel gaaf uit. Voor ieder blok worden de lapjes zorgvuldig gekozen zodat elk blok een mooi geheel is. De blokken naast elkaar zorgen ervoor dat het patroon door gaat lopen en het effect versterkt wordt. Erg leuk om te zien.
Nou, ik ben weer helemaal voldaan na een gezellig dagje met lapjes zoeken en samen quilten.
Welterusten.

3 opmerkingen:

Anja.M zei

Je hebt prachtige stofjes uitgekozen, echt mijn kleuren.
En je buurvrouw is ook al zo'n mooie quilt aan het maken.

Annelies zei

Mooie lapjes heb je erbij. Ook je andere project ziet er erg mooi uit.

christine zei

Hallo Elle leuk dat je even kwam lezen op mijn weblog ik ben heel nieuwsgierig van aard dus ook even bij jou gekeken wat een leuke weblog heb je en al zo veel geschreven ik heb je opgeslagen en ga je morgen eens op mijn gemak door lezen . leuk jouw kleuren van de NI heel anders maar erg mooi .

christine