donderdag 29 oktober 2009

Oh, wat gaat dat lekker.

Het gaat lekker met de quilt voor Johan. Ik heb al 120 ronde vormen genaaid en dat gaat gewoon heel vlot. Met 7 spelden erin, kan de stof niet verschuiven en is het zo gepiept. Een heerlijk werkje voor 's avonds in de bank.
Sp_a0546
Het tekenen van alle vormen op de stof is misschien wel meer werk, dan het in elkaar naaien van de kwart rondjes in de driehoek.
Sp_a0547
Tijdens het tekenen en naaien zit ik steeds maar te tellen en wat blijkt, uit 12 kwart meters stof, heb ik genoeg driehoekjes voor een halve quilt. Dat betekent dat ik gisteren toch echt naar Quiltshop Leur moest fietsen voor nogmaals 12 kwart meters. Dat vond ik niet echt vervelend.
Sp_a0548
In de bruintint had ik nog geen lichte stof, nu dus wel. Het leuke is dat de verschillende quiltwinkels een heel andere stofcollectie hebben. Ik heb nu dus 11 andere stoffen en 1 dezelfde bruine omdat ik die zo goed van kleur vind.
Sp_a0549
De restjes van de eerste lading lapjes ligt hier naast de nieuwe lading, ik kan dus weer lekker verder met tekenen, knippen en naaien.
Zoiets zou het kunnen gaan worden (helaas is de foto niet zo scherp)
Sp_a0545
Ik ga gauw verder.
Groetjes Elle

9 opmerkingen:

Josee Kool zei

dat is een behoorlijk tempo, hard lopen gauw thuis.

martine zei

Wat een mooie kleuren bij elkaar.

Thea zei

Mooi dat bruin en blauw bij elkaar. Wordt een mooie quilt!

Annelies zei

Ik hou van ronde vormen en vind dit dan ook een hele mooie quilt worden !

willy zei

Mooi de bruine en blauwe stoffen bij elkaar.
De achterkant van je vorige logje mag er ook zijn. Prachtig werk.

Isabella zei

Het ziet er nu al prachtig uit.

Erna Peekel zei

Wat mooi! Die kleuren geweldig.

Quibi zei

't wordt wel heel erg mooi, hoor!

Nelleke zei

hallo Elle Volgens mij word dit wel een aparte quilt als hij klaar is en mooi met deze kleuren. groetjes Nelleke