woensdag 14 oktober 2009

Quiltkoffie

Maandagochtend ging ik weer eens op de koffie bij Annemieke. Voor deze gelegenheid had Annemieke haar Dear Jane op de grond uitgespreid. Alle blokken zijn af en nu is ze bezig aan de punten:
Sp_a0466

Mooi hè. Je kunt er naar blijven kijken. Al die verschillende blokken en verschillende technieken: patchen, paperpiecing, appliceren. De blokjes zijn heel mooi gemaakt. Annemieke houdt de quilt in twee delen om hem te gaan quilten waardoor het niet zo'n enorme lap is:
Sp_a0467
Met de taartpunten gaat het lekker vlot, vindt Annemieke, het valt haar niet tegen. Leuk om te doen ook.
Sp_a0468
Nu ligt er een lichte lap stof onder de taartpunten en ze denkt wel dat de opvulstukken licht zullen gaan worden en niet zoals bij het origineel in allerlei kleuren:
Sp_a0469

We hebben weer heerlijk bijgekletst over onze quiltbelevenissen en allerlei andere zaken. De tijd vloog voorbij. Gelukkig had ik nog wel tijd om haar leuke herfstquilt te fotograferen:
Sp_a0471
Ik vind 'm zo mooi. Met de mooie, heldere kleuren is het echt een blikvanger.
De mandjesquilt aan de muur in de huiskamer heb ik in een eerdere log al eens laten zien. Een huisjesquilt hangt op het quiltrek, een bollenquilt over een stoel, een New York beauty op de quiltstandaard en een zandlopertjesquilt op een rieten kist. Het is duidelijk zichtbaar: hier woont een quiltster:

Sp_a0472
En wat was ik blij: Annemieke had enkele prachtige lapjes voor mijn NI, waaronder het stofje met de paarse kringel die niet meer verkrijgbaar was in de winkel. Daar ben ik heel blij mee en met de andere stofjes ook. Die gaan jullie zeker terugzien in mijn NI.
Wat betreft de NI. Ik ben nog bezig met het knippen van de 229 stukjes voor blok 18. Dat is een aardig werkje.

5 opmerkingen:

Anja.M zei

Wat een prachtige quilt is het.
Petje af voor de mensen die eraan beginnen en ook afmaken.
Wat een werk zeg.

Annelies zei

Wat mooi om naar de DJ van Annemieke te kijken. Zeker ook omdat ik er zelf mee bezig ben.

wilma zei

Hij is prachtig!!!! Volgens mij heb ik haar pas nog aan de mail gehad... Werkelijk geweldig!!

katrien zei

Prachtige DJ quilt

christine zei

wauw wat is die mooi de dj van je vriendin . ik wil hem ook gaan maken maar heb geen idee iin welke kleuren . mijn NI wordt al in het rood/wit .

het was vast gezllig koffie drinken zo!
christine