zondag 25 juli 2010

Mi-NI-quiltje 37

Bij het knippen van de 97 stukjes voor dit blok, wist ik niet of het wel een mooi geheel zou worden. Soms valt het goed uit en soms wat minder. Over dit blok ben ik helemaal tevreden. Ik het echt is het rood wat minder fel en het lichte stofje wat minder licht, zodat het een mooi geheel is. 
CIMG3174
Zoals Joyce hier zegt, zijn de NI blokken allemaal quiltjes op zich. Zo is blok 37 een quiltje dat bestaat uit 9 blokken. Toch is het totaal maar 15x15 cm groot. Ook zo leuk is het om te zien hoe verschillend de blokken zijn bij de verschillende quilters. Zo liet Wilma gisteren haar blok 37 zien. 
Ik kijk graag even bij anderen hoe zij een blok 'kleur' hebben gegeven om te zien wat de verschillende effecten van het kleurgebruik zijn. Ik kijk graag naar de NI van supergoof en naar die van Annelies. In een fotoboek heb je al gauw het betreffende blok opgezocht. De NI van Joyce wordt prachtig en Christine heeft net haar top af. Er zijn heel wat insane quiltsters die met dit project bezig zijn. Ik las een reactie van Gert op de NI van Joyce, die het project Realy Insane noemt en dat is inderdaad de beste benaming.
Voor ik me op blok 38 ga storten, ga ik mijn plannen voor een vakantiequilt eens uitwerken. Daarover morgen meer.

8 opmerkingen:

PetraM zei

Het is een erg mooi blok geworden en ja het is erg leuk om de blokken van de verschillende maaksters te zien. Je gebruikt in ieder geval prachtige kleuren.

Annelies vdB zei

Helemaal waar, soms zijn het quiltjes op zich. Deze is ook weer zo mooi.

katrien zei

Prachtig blok.

Josee Kool zei

Je NI blokken vallen prima in de smaak bij mij, ik houd erg van dit soort kleuren.
Lekker doorgaan.

martine zei

Gek he, dit zijn geen kleuren die ik snel zou kopen maar ik vind ze in jouw blokken prachtig.
Gaat vast een hele mooi quilt worden.

Gert zei

Inderdaad: zo af en toe vind ik de NI echt Really Insane om te zien. Begrijp me goed: ik vind 'm prachtig, alleen als ik al die stukjes zie, dan vraag ik mij vaak af: hoe krijg je die zo mooi aan elkaar? Maar jou lukt het prima zo te zien: je bent goed bezig! Succes, en ik lees graag je vorderingen.

inge zei

heel leuk blok! dit is er eentje om echt insane van te worden! echt prachtig!

WilmaKuin zei

Wat leuk wij zijn even ver??

Erg leuk om te zien hoe wij er invulling aangeven en dan zo verschillend...