woensdag 15 december 2010

Hier wordt hard gewerkt.

De hele dag staat sky-radio hier al aan. Het ene kerstliedje na het andere. Als je nog niet in kerstsfeer bent, dan is dit een heel goede manier om erin te komen. Heerlijke muziek. Ondertussen werk in aan de rugbyquilt. De loodzware top is op de achterkant genaaid. Dat had nog wel wat voeten in aarde want de tricotstoffen willen allen meer ruimte innemen dan ze is toebedeeld dus alles moest met zachte hand een beetje naar elkaar toe gestreken worden. Toen dat gebeurd was, kon de fiberfill erop die ik helaas toch weer net iets te krap gekocht had waardoor het passen en meten was. Ik kwam er tenslotte toch niet onderuit om er 1 puntje aan vast te moeten naaien. Nu heb ik hem gekeerd en is het nog een kwestie van de randen en naden doorstikken. Toch zal dit ook nog menig uurtje kosten, denk ik zo. 
Ondertussen wordt hier door de jongste DS hard gewerkt aan het kerstdorp. In het weekend was de basis gelegd met kartonnen dozen en papier machée.
CIMG4064
Nu moest er nog verlichting aangelegd worden in het dorp en er moest nog wat sneeuw vallen. Dat is inmiddels ook gebeurd.
CIMG4084
In de skilodge is het een gezellige boel en de kinderen in het schooltje zijn nog hard aan het werk zo te zien, alle lichtjes branden er nog.
CIMG4096

Een enkeling is al van de skihelling aan het afdalen. In de kerk wordt hard gerepeteerd voor de nachtmis. Het meertje is al dichtgevroren maar de waterval die klatert nog.  Het ziet er allemaal prachtig uit. 
Ook al mijn 14 kerstgroepjes zijn uitgestald. Op sinterklaasavond kreeg ik nog één. Zo leuk om ze weer terug te zien na een jaar.  2 jaar geleden liet ik ze zien in dit blog.
CIMG4066
De kerstboom staat ook weer prachtig dit jaar. Het lukt ons maar niet om een klein formaat te kopen, hij is gewoon weer van de vloer tot aan het plafond. En dat voor 5 euro, hier vlakbij in Prinsenbeek. Je kunt je boom zelf aanwijzen en dan wordt hij afgezaagd, maar er staan er ook al genoeg klaar. Het is wel jammer dat een rij lichtjes het begaf toen de boom een dag stond. Eens kijken of ik daar nog wat aan kan doen.
Groetjes Elle

2 opmerkingen:

Josee zei

Dat zijn aardig wat kerstgroepen bij elkaar.
Ach zo'n dorp was ook jarenlang favoriet hier, maar voorlopig niet meer.
Het zal best buffelen zijn met die rugby quilt.

PetraM zei

Leuk kerstdorp hebben jullie gebouwd het ziet er erg gezellig uit en wat leuk het reperterende koor. Een boom voor 5,00 das goedkoop die heb ik hier nog nergens gezien. Ja dan zou ik er ook zo eentje kopen.