maandag 24 januari 2011

Hoe staat het met de grote plannen?

Het gaat best wel goed met de plannen. In november liet ik jullie weten dat ik plannen had waarvoor ik 25 meter stof had gekocht. Wat later vertelde ik dat het over een stoffen product gaat wat ik wil gaan verkopen via winkels. Ik kan daar nu wel aan toevoegen dat het om een speeltent gaat.
Ik heb een speeltent ontworpen en inmiddels heb ik 5 prototypes gemaakt. Enkele tenten zijn nu uitgeleend met een evaluatieformulier erbij om zo feedback te krijgen op de tent. Binnenkort hoop ik te kunnen beslissen voor welk model ik ga kiezen. Dit model laat ik dan in een kleine oplage produceren en die probeer ik in de winkel te krijgen. Ik denk daarbij aan de betere speelgoedwinkels en/of mooie woonwinkels. 
Het hele proces is erg leuk maar er komt ook heel veel bij kijken; welke stof gebruik ik, waar koop ik dat, wie kan een logo en een webdesign voor me maken, waar kan ik de tent laten maken, waar laat ik labels maken, hoe verpak ik de tent, hoe benader ik winkels, wat moet de prijs van de tent zijn, zijn mijn plannen haalbaar etc etc.....Dit zijn nog maar enkele vragen van de vele vragen die me bezighouden. 
Ik heb al heel wat leuke gesprekken gevoerd met veel verschillende mensen. Het leuke is, dat iedereen die de tent ziet, het een leuk en aantrekkelijk product vindt; dat biedt hoop. 
Het ontwerpen van de tent en het bedenken van leuke en handige opties vind ik ontzettend leuk. Echter, er komen veel andere zaken bij kijken waar ik weinig van weet. Ook komt er, zometeen, een groot stuk marketing en sales bij, zo is me verteld. Dat is iets waar ik helemaal niets mee heb, toch is dat onlosmakelijk verbonden met het 'in de markt zetten' van een product. Een hele uitdaging dus. 
Er zijn momenten dat ik er alle vertrouwen in heb dat me dit gaat lukken omdat de tent erg leuk is en een plekje waard is, in elke gezin met jonge kinderen en alle plaatsen waar jonge kinderen komen. Ook zijn er momenten dat het me niet lukt om er mee bezig te zijn omdat ik het erg moeilijk vind om in mijn eentje een kar te trekken. Het ontbreekt me dan aan motivatie en energie om er mee aan de slag te gaan. 
Er ligt hier een to-do-lijstje voor me met de stappen die ik deze week wil nemen. Zo kom ik elke week een stapje verder. Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes Elle

3 opmerkingen:

Anita zei

Dat is een hele stap. Ik duim voor je dat alles goed gaat. Het idee is in ieder geval in orde.

jeanet zei

Hoi, wat leuk... Fijn dat je het idee eindelijk kunt delen. Lijkt me heel spannend allemaal. Moet toch lukken zou je zeggen! Ben heel benieuwd en wens je alle succes ermee! Groeten Jeanet

Balsemien zei

Wat spannend Elle, maar wat leuk ook zoiets. En bovenal wat een lef! Ik vind het erg leuk dat je met zoiets bezig bent en ben benieuwd hoe het verder zal gaan. Ik wens je alle succes daarbij!