woensdag 16 maart 2011

De top is af

De top van Quinty's Quilt is af:
CIMG4395
De achterkantstof heb ik ook al gevonden, er waren zoveel leuke voorjaarsstofjes te koop op de markt, zodat de keus echt groot was. Voor de achterkant koop ik altijd stof op de markt. De stoffen zijn breder dan quiltstoffen zodat je aan 1 breedte vaak voldoende hebt. Ik heb nu stof van 150 cm breed. Zo blijft het qua prijs ook nog binnen de perken want nu ben ik 13 euro kwijt voor de achterkant.
Voor de rugbyquilt had ik voor de vulling een moltonstof gekocht die na wassen en drogen erg gekrompen was en niet meer paste. Deze quilt is net wat kleiner dus wie weet, is de maat goed voor deze quilt. Zo niet, dan haal ik een stuk fiberfill.
CIMG4396
De stofjes die ik gekocht had, heb ik allemaal mooi kunnen gebruiken. De lichtgroene en lichtroze stof zit tussen en naast de kolommen en de witte stof is aan de onder- en bovenkant bevestigd. 
Ik ben blij met het eindresultaat (dat in het echt, mooier en zachter is dan op de foto). Ik ga de top straks strijken en wie weet lukt het nog om vandaag een begin te maken met het sandwichen.
Fijne dag,
Elle

3 opmerkingen:

PetraM zei

Hij is erg mooi geworden en slim om de achterkant op de markt te kopen. Veel plezier met sandwichen en quilten.

Josee zei

Leuk, je nichtje zal straks de koning(in) te rijk zijn.

Anita zei

Het is een hele leuke quilt geworden. Ik denk dat je nichtje er erg blij mee zal zijn.