maandag 28 maart 2011

En ineens.......

En ineens heb ik weer zin in de Nearly Insane. Het laatste blok dateert van 5 maanden geleden. Ik had veel zin om aan de sashings te beginnen. Ik nam de blokken zaterdag mee naar de winkel, toen ik op pad ging voor een klos quiltgaren voor Quinty's Quilt.
In gedachte zag ik de paars-groene NI blokken in een lichte achtergrond staan. In de winkel kwam al snel een donker paarse en fel groene stof uit het rek. Ik vond de blokken prachtig staan op het diepe paars maar dit was toch niet wat ik in gedachte had, ik wilde een lichte achtergrond. Ik legde de blokken op een mooie lichte stof en toen...... gebeurde er niets. Helemaal niets. De blokken werden vlak, het stralende groen sloeg neer en het zei me werkelijk niets. De blokken op de paarse ondergrond lagen ondertussen de blits te maken. Ze riepen met z'n allen: "Kijk ons hier mooi liggen wezen". En ze hadden gelijk. Ik deed nog een poging met een andere lichte stof en ook een lichtere paarse, een donker bruine en een roze stof hebben het geprobeerd. De paarse lap won het met glans. 
CIMG4466
Inmiddels is een flink aantal sashings geknipt en ben ik begonnen met het naaien van rijen. Een leuk karweitje omdat alle blokken weer in de hand genomen worden. Herinneringen komen boven over hoe het was om het blok samen te stellen en in elkaar te zetten. 
Zoals jullie op de foto hierboven zien, is het mandje het laatste blok dat ik heb gemaakt. Het is blok 41. In de originele quilt staat het mandje op zijn kant. Ik zat even in een dilemma maar heb besloten dat ik de mand toch echt rechtop wil hebben. Bij Annelies las ik dat zij op hetzelfde moment met precies hetzelfde dilemma zat bij de Dear Jane. Dat is toch wel toevallig.
CIMG4470
De 41 blokken liggen met de afgetekende sashings te wachten totdat ze aan de beurt zijn. Ik kocht zaterdag ook nog een leuk groen lapje met een klein donker bloemetje. Ik dacht dat het geschikt zou zijn als cornerstones. Ik heb er een aantal geknipt en op de bovenste foto liggen ze linksboven. Ze zouden geschikt kunnen zijn maar helemaal zeker ben ik er nog niet van. Ik wacht er nog even mee. Misschien vind ik het leuk om allerlei gebruikte stofjes als cornerstones te gebruiken. Ik zal nog wel zien, dat is van later zorg.
Momenteel ben ik met verschillende projecten tegelijk bezig. Vandaag heb ik weer een rij aan de japanse doosjes gezet, het ik het quiltpatroon voor Quinty's Quilt uitgewerkt en heb ik sashings aan de NI gezet. Ook de vingerhoedjesquilt heb ik vast gehad, daar zit nog 1 rij aan gespeld, die wil ook nog vastgezet worden. 
Heerlijk om met verschillende dingen tegelijk bezig te zijn. Dat vind ik niet altijd, maar nu even wel.
Groetjes Elle

4 opmerkingen:

Annelies vdB zei

Wat mooi hem te zien met de sashings. Dat gaat echt een hele mooie quilt worden.

Yvonne zei

Heerlijk om zo bezig te zijn met de stoffen. De Nearly Insane wordt een beauty met de paarse sashings. Succes.

Bernadet zei

Hey Elle, ik ga volgende maand beginnen met de Dear Jane, samen met een collega en dat doen we onder 'begeleiding' bij het Quilterspalet in Den Haag, één keer per maand. Net als mijn CWD.
Je Nearly ziet er leuk uit,
groet

Gea zei

Wat mooi met die paarse sashings! Een hele goede keus, lijkt mij. Je hebt allemaal van die mooie quilts op je site staan. Ik kom hier zeker regelmatig een kijkje nemen. Als beginnende quiltster kan ik nog veel van je leren.