donderdag 31 maart 2011

Het begin is gemaakt.

Vandaag begonnen we met de Boeimeer-quilters (inloopbee Breda),  aan een gezamenlijk project voor het goede doel waarover ik eerder in dit blog schreef. Enkele dames hadden lappen meegebracht en er werden wat ideeën geopperd. Het moet niet te ingewikkeld zijn en de blokken moeten makkelijk bij te snijden zijn voor het geval de maten wat verschillend uitvallen. We kozen daarom voor een vierkant, met aan twee zijden, randen aangestikt. CIMG4477
 Hannie, Annie en nog enkele dames hebben de kleuren bij elkaar gezocht.Toen dat gebeurd was konden Leta, Alma en ik de stoffen gaan snijden. Alida en Jeanne tekenden het patroon 15 keer over. Het was dus echt een geweldig teamwerk. CIMG4474
Na een uurtje konden de eersten hun lapjes gaan kiezen. Ieder kreeg een patroon en een vierkantje en kon daar zelf 4 kleuren voor de stroken bij zoeken. De meesten knipten hun stroken al op maat en spelden het op het patroon, anderen namen de stroken mee naar huis om thuis op het gemakje er aan te werken. CIMG4475
Sommigen namen stof mee voor 1 blok en anderen voor 3 blokken. Wat is het leuk om met z'n allen met één project bezig te zijn. Tussendoor werkte iedereen aan zijn eigen werk en werd er koffie gedronken en gekletst.  CIMG4476
Over twee weken komen we weer bij elkaar en kunnen we de eerste resultaten bekijken. Dat kan niet anders dan een vrolijk, kleurrijk geheel worden. Leuk, ik kijk er nu al naar uit.
Elle
(Michi, ik stuur per post een pakketje naar je toe, dan kun je ook lekker aan de gang)

7 opmerkingen:

Josee zei

Vele handen maken licht werk en gedeelde vreugd is nog meer lol.
Veel plezier met jullie project.

quiltlodge gerda zei

Hoi Elle inmiddels al weer bijna twee weken verder (wat was het leuk he, Dorien en ik zijnn volgend jaar zeker weer van de partij) tijd om je weer eens een bezoekje te brengen. Ik zet jezo gelijk even op mijn google reader, dan mis ik niets meer. Het ziet er gezellig uit op jullie Bee en leuk om zo met z'n allen voor het goede doel bezig te zijn. Natuurlijk ook nog even naar beneden gescrolled en warempel daar kwam ik mijn eigen ovcean-wave blok tegen. Las al, dat je ook blauw met rood gaat doen. Leuk! Wat denk je, kunnen we hem volgend jaar aan elkaar laten zien? Ik moet helaas bekennen, dat die van mij nog niet eens uitgepakt is :-( Maar als Anna (kleindochter) straks een half jaartje niet komt, ga ik er vast en zeker aan door want ik vind hem echt te leuk om te laten liggen. Groetjes,

Alida zei

Hoi Elle,
Het was weer een gezellige ochtend en vind ik het geweldig fijn om met z'n allen iets voor het goede doel te maken, dit geeft toch iets extra's om zo gezamelijk bezig te zijn.

PetraM zei

Wat ziet het er goed en leuk uit. Lijkt me erg leuk om met meerderen aan een quilt te werken. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Michi Hessels-Stawski zei

Hallo Elle,

Leuk om toch nog mee te kunnen kijken naar vanmorgen. Ik ben benieuwd wat je me stuurt.Zal er zeker een paar uur voor vrij maken om de blokken te maken.
Groetjes, Michi

Marja zei

Wat leuk een project maken met zijn alle.
Ieder geeft er zijn eigen draai aan.
Ben benieuwt naar het result.
Thijs is al bijna 7 maanden wat gaat de tijd toch hard zo ben je bezig met een boxkleed en zo ben je weer een jaar verder.
Fijn Weekend met een mooi zonnetje.
Gr Marja

Carla zei

Hoi Elle, het ziet er heel gezellig uit en mijn moeder (Jeanne) heeft het erg naar haar zin gehad. Ze komt zeker volgende week weer. Mooi werk wat je daar doet!! Tot de 27e, ik heb al een aantal aanmeldingen voor Woudrichem en heb er zin in.