maandag 8 augustus 2011

Engels bloementuintje

3 Avonden ben ik bezig geweest met het aan elkaar zetten van de hexagonbloemen. Omdat de bloemetjes zo heftig van kleur zijn, besloot ik ze wat lucht en ruimte te geven door ze wat uit elkaar te leggen. De eerste 20 heb ik lukraak aan elkaar gezet, daarna heb ik dit deel op een laken gelegd en ben ik de andere bloemetjes gaan rangschikken. Steeds maakte ik een foto om het totaal te bekijken, zolang tot ik tevreden was. 
CIMG4712
Het vastnaaien van de bloemetjes was een avontuur op zich. De meeste kartonnetjes blijven er nog inzitten omdat ze nog niet helemaal rondom zijn vastgezet en dus ontstaat er een vreemde, stugge vorm die ik moest vormen en buigen om het volgende bloemetje vast te kunnen zetten. Ik heb nog nooit zo'n raar werkstuk op schoot gehad. 
Toen alle bloemetjes vastzaten heb ik ze op een lap gelegd die van licht naar donker verloopt.
CIMG4727
Hoewel het effect best leuk is, denk ik niet dat deze lap het gaat worden. Ik heb wat anders in gedachte en daarvoor moet ik toch echt naar de quiltwinkel. Dat stel ik uit tot donderdag. Dan kan ik naar Woudrichem om daar de tentoonstelling van Ans Schippers te gaan bekijken. Het lijkt me fantastisch om haar quilts bij elkaar te zien. Ik hoop dat de catalogus van haar werk nog verkrijgbaar is want dat lijkt me een heerlijk inspirerend boekje.
Nu ben ik bezig met voorbereidingen om verder te kunnen met verschillende projecten. Er staan nu inmiddels weer lijnen op Quinty's Quilt om verder te kunnen met het quiltwerk en ik ben bezig met het tekenen en knippen van nieuwe vingerhoedjes. Ook wil ik vandaag nog de twee laatste applicaties van de Meadow Breeze gaan knippen. De hexagonbloemen ofwel mijn Engels bloementuintje mag even in de kast en de andere projecten krijgen weer wat aandacht.
Fijne dag allemaal.
Groetjes Elle

7 opmerkingen:

Anita zei

Ik wens je een hele leuke dag in Woudrichem. Ik hoop dat je precies het lapje kunt krijgen dat je in je hoofd hebt.

Marjolijn zei

Ik ben heel benieuwd wat de ondergrond van je Engelse bloementuin gaat worden. Ik vind deze best heel mooi! En veel plezier bij de tentoonstelling.
gr. Marjolijn

Gert zei

Ik vind die van licht naar donker verlopende stof nog niet eens zo gek. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen, het is wel een mooie speelse manier om ze zo aan elkaar te zetten. Veel plezier in Woudrichem, ik ben gisteren geweest. De catalogus is mooi uitgevoerd, en die zullen ze vast nog wel hebben, want deze gaat hierna volgens Ans in de winkel in Woudrichem verkocht worden. Ans zal er zelf niet zijn, want zij zitten in Birmingham. Veel plezier, het is zeker de moeite waard.

martine zei

Mooi met die verlopende kleuren.

Josee zei

Bijzonder met die verlopende tint, maar kennelijk heb jezelf toch nog iets anders op het oog. Moeten wij nog even geduldig wachten.

Dorien zei

Hoi hoi dit wordt een prachtige bloemetjesquilt. Groetjes van Dorien

Singer zei

Great! Thanks for the share!