dinsdag 23 augustus 2011

Verder met de bloemetjes

Een grote berg kartonnetjes ligt hier op tafel. Nee, deze keer geen prijsvraag. Het is trouwens makkelijk uit te rekenen. 63 bloemetjes met ieder 6 kartonnetjes (het middelste kartonnetje was er al uit).
CIMG4760
Alles is vastgeregen op de ondergrond en de kartonnetjes zijn dus verwijderd. Het geheel ligt nu een stuk prettiger in de hand. Inmiddels is er een begin gemaakt met het appliqueren.
CIMG4761
Het appliqueren gaat lekker vlot. Bij de Meadow Breeze doe ik het appliqueer werk via 'needle turn'. Ik duw dan steeds een stukje naad naar binnen en zet het vervolgens vast. Maar hier zitten alle naadjes al keurig naar binnen en is het een kwestie van, zo onzichtbaar mogelijk, de bloemetjes vast te naaien.
CIMG4762
Mijn voornemen om elke dag een blok te quilten van Quinty's Quilt wordt bemoeilijkt door dít gezellige werkje. Het is immers zo'n heerlijk werkje om de bloemetjes vast te zetten, waarna alle rijgdraadjes verwijderd kunnen worden en de quilt zijn ware vorm aan gaat nemen. Ik denk dat er vandaag ook wel weer aan gewerkt gaat worden.
Groetjes Elle

2 opmerkingen:

Anita zei

Leuk wordt het al. Ik ben ook verslaafd en begonnen om ze vast te zetten. Maar dan weer heel anders.

Joyce zei

Elle wat een schattige blommekes!! Kan me voorstellen dat je hier niet mee kunt stopplen...:o))
Oh ja, heb ook genoten van je vakantieverslag. Die quiltwinkel!! Alleen daarom al zou je de reis maken.
;o)