vrijdag 30 december 2011

Nearly Insane

Wat een werk om de sashings en cornerstones tussen de NI-blokken te naaien. Maar... alle 42 blokken die ik tot nu toe heb, zitten aan elkaar. 
Toe nu toe pakte ik steeds de lapjes die ik op dat moment het best vond passen bij het blok. Ik keek niet naast welk blok het nieuwe blok zou komen en welke lapjes ik daar voor gebruikt had. Nu zie ik dat de verdeling van de kleuren niet helemaal geweldig is. Jammer, maar helaas, het blijft zoals het is. Toch zal ik er met de volgende 56 blokken wel rekening mee houden. Nu alles aan elkaar zit, is het makkelijk te zien waar het nieuwe blok gaat komen en welke lapjes er 'aan de beurt' zijn. 

Het wordt hoog tijd om nieuwe NI blokken te gaan maken. Die worden dan meteen aan de grote lap gezet. Zo zie ik de quilt groeien en dat is motiverend. Bij quiltgroep Boeimeer zijn we nu met drie personen aan de NI bezig. De andere twee hebben mij inmiddels dik ingehaald. Het is erg leuk om te zien hoe een blok is gemaakt en waar de accenten gelegd zijn. Ik wil dus graag in hun tempo mee. Dus hup Elle.... aan de gang.

Groetjes Elle

7 opmerkingen:

Bernadet zei

Je NI ziet er goed uit! Ik had hetzelfde probleem met mijn CW, ik maak nu 1 hele rij en kijk dan waar welk blok het beste past! Mijn DJ heb ik ook aan elkaar gezet om het overzicht te houden!
Ik wens je een goed (quilt)2012 en tot ziens bij het Dotty weekend?
groet Bernadet

LuAnn zei

Your blocks are wonderful, and I love the colors you are using. I think the sashing color really makes the quilt pop!

michi zei

Hai die Elle, wat wordt ie mooi en weer heel anders dan de andere 2.
Ik had hetzelfde met de SBS quilt, na een paar rijen toch maar beter naar de kleurtjes gekeken. Nog 4 blokken dan is de top klaar.
Fijne jaarwisseling en alle goeds voor het nieuwe jaar, dat je maar veel quiltplezier mag hebben.

Anja zei

Maar het wordt wel een mooi, fleurig geheel. Ik vind het gewaagde kleuren, maar wel mooi!

Joyce zei

Hoi Elle!
Allereerst de allerbeste wensen voor 2012!!
Meid wat is je NI prachtig met de sashings ertussen!! Persoonlijk houd ik er wel van als het niet helemaal klopt met kleurindeling/stofgebruik..... dat maakt een quilt spannend.
Veel plezier met de volgende... ik ga nu aan de sashings beginnen.
:o)

Anoniem zei

Ik vind het toch een zeer sprankelende top!
Als ik mijn Blocks from the Past aan elkaar ga naaien zal ik goed opletten.

Balsemien zei

Hoi Elle, wat een geweldige kleurrijke vrolijke quilt wordt dit! Ik wens je dan ook een kleurrijk en fijn 2012 toe!