vrijdag 13 juli 2012

Weer eens aan de slag met de wolvilten bloemetjes

Twee jaar geleden kocht ik in Veldhoven wolvilt en het blad Quilt Country. Samen met een jellyroll en lapjes uit de lappenmand ging ik aan de slag. Al snel had ik enkele blokken gemaakt.
 Toch bleef ook dit project liggen en dat terwijl het zo ontzettend leuk is om met deze stofjes aan de slag te gaan. Dat deed ik deze week dus wel weer eens.
 Dit vrolijke blok ontstond. 
 Alle losse deeltjes worden met hetzelfde roomwitte wollen garen vastgezet. In twee avondjes is een blok dan gemaakt. Een hele quilt zou dus eigenlijk makkelijk in een maandje gemaakt kunnen worden. Maar goed, nu heb ik er wel heel lang 'maak'plezier van. 
Alle 5 de blokken bij elkaar ziet er dan zo uit.
De blokken zijn allen van een verschillend formaat. Als ik er een stuk of 9 heb, dan ga ik ze rangschikken en er een passend geheel van maken. Wanneer dat is......

Groeten Elle

4 opmerkingen:

Annerieke zei

Ze zien er gezellig uit. Te snel af is ook niet leuk ;). Lekker van genieten.

Janien zei

Ze zien er heel schattig uit. Kan me voorstellen dat het erg leuk is om hiermee aan het "werk" te zijn. Veel plezier ermee!

Joyce zei

Hoi Elle, wat een enige quilt wordt dit! Schattige kleurtjes!
Bij mij gaat alles goed hoor alleen erg druk met werken dus nauwelijks tijd voor hobby, helaas.
Bedankt voor je berichtje.
Groetjes Joyce
:-)

Balsemien zei

Heerlijke zomerse bloemen, mooi!