vrijdag 19 oktober 2012

Leuk werkje

Vorige week was het regiodag van Noord-Brabant West in Roosendaal. Suzanne wilde hier graag heen en ik ben natuurlijk niet te beroerd om haar te vergezellen ;).
Meteen bij binnenkomst mochten we al een stofpakketje uitkiezen voor het werkje die ochtend, verzorgd door Quiltshop Leur. We gingen aan de slag met de Japanse puzzel, leuk! Suzanne vond het iets minder omdat ze onlangs een grote quilt heeft gemaakt met deze techniek. Zij ging van haar stofjes een groot crazy hart maken, ook heel leuk. 
's Middags was er een lezing van Lies Bos. Een grappige woordspeling is snel gemaakt als je weet dat ergens tussen Breda en Roosendaal een bos ligt dat het Liesbos heet. Lies vertelde dan ook dat ze samen met het bos, vecht om de eerste plaats op google ;).

De lezing van Lies ging over kleurgebruik. Ik hoorde veel terug van wat ik geleerd had in de cursus Kleurconsulent, leuk om deze theorie vertaald te zien in quilts. Mooie voorbeelden, prachtige quilts. 

De show-and-tell was ook de moeite waard, dus al met al een zeer geslaagde dag.

Ook leuk om te vermelden is, dat degene die naast me zat (Rianne), vertelde dat ze door het lezen van mijn blog geïnspireerd raakte om zelf aan een grote quilt te beginnen. Erg leuk om te horen. Door te bloggen probeer ik mijn enthousiasme voor het quilten te delen en het is fijn om te horen dat dat lukt. Een stimulans om te blijven bloggen.

Zoals op de foto te zien is, zit mijn Japans puzzeltje inmiddels in elkaar. Gisteren nam ik het mee in de auto naar Keulen. 's Middags zaten mijn man en ik op het terras bij de Music Store (de jongens hadden ons echt niet nodig) en nam ik gewoon mijn handwerkje weer ter hand, heerlijk. Zo schoot het lekker op en kon ik gisterenavond het laatste steekje zetten. De afwerking zal echt even moeten wachten want de Meadow Breeze gaat voor.

Groetjes Elle

Geen opmerkingen: