vrijdag 13 maart 2015

Lekker opgeschoten

Wat is het toch leuk om aan de Gossip in the Garden te werken. Ik ben de laatste weken enorm opgeschoten. Alle blokken zijn nu klaar op de twee hexagonblokken na. 

Hieronder op de foto staan de vier dresdenplateblokken. Daar ben ik toch wel mee aan het stoeien geweest. Ze zijn nu naar mijn zin. Zo op de foto steekt het groen er wel wat bovenuit maar deze frisse lentekleur komt verdeeld over de quilt vaker voor, dus hij past prima in het geheel. Het blok met donker en licht afgewisseld vind ik erg leuk en de kleurtjes van de twee anderen zijn gewoon heerlijk.


Hieronder zie je de gepatchte blokken die in de quilt aan de boven en onderkant komen. Ik moet nog kijken in welke volgorde ze het leukste staan. Ik heb de quilt al een poosje niet in zijn geheel uitgelegd, dat moet ik hoognodig gaan doen, zodat deze blokken een mooi plaatjes krijgen. 

Het is heerlijk om met 1 inch en 2 inch stukjes te werken. Het schiet lekker op en je bent er toch lekker mee bezig. 


Deze kleine dresdenplate verdiend ook een mooi plekje met zijn lieve kleurtjes. 1 stukje moet wel hoognodig even gestreken worden want daar zit een lelijke vouw in.


Naast het lange blok met de enorm lange bloemensteel, staan 6 patchworkblokjes. Leuk om de stofjes uit te zoeken en ze in een mooie volgorde te leggen. Helaas vond ik 1 kleurtje niet zo mooi en dat was net een rond vormpje. Ik heb die twee lapjes er tussenuit gehaald en vervangen door een ander kleurtje. Dat was misschien nog wel het meeste werk van deze hele reeks. De bloemblaadjes van de lange bloem zijn ook al vervangen. Ik had daar een licht stofje voor gebruikt en dat was niet opvallend genoeg, zo bleek.


Nu kan ik aan de slag om met hexagonnetjes twee vierkanten te maken. Volgend weekend op het Suikermuizen quiltweekend kan ik dan alle delen aan elkaar gaan zetten. Hoe leuk is dat.

Groeten Elle

2 opmerkingen:

Ans zei

Wat mooi Elle, zo netjes en mooie kleuren!

Joyce zei

Hoi Elle, wat is dit een superleuke quilt in wording!! :-))