vrijdag 5 juni 2015

Een Dreamy Dolphin Box

Gisteren op de bee kwam Margriet Oostrom vertellen over haar stichting Dreamy Dolphin Box. Margriet stelt welkomspakketten samen voor kinderen die met hun moeder halsoverkop van huis vertrokken zijn naar een opvanghuis in verband met huislijk geweld. De kinderen hebben al hun spulletjes achter moeten laten en komen met niks, aan bij de opvang.



Hoe fijn is het dan dat ze een welkomspakket krijgen met een heerlijke, warme, troostende deken erin en daarnaast nog wat leuke spulletjes zoals een eigen mok, een spelletje en knutselspulletjes.


Nu wil ik me voor deze kinderen inzetten door wat dekens te gaan maken. Daarom dook ik gisteren in de lappentas die we als quiltgroep hebben en zocht ik wat leuke combinaties uit. 



Gisterenmiddag ben ik meteen aan het passen en meten, knippen en spelden gegaan en daardoor kon ik vanochtend meteen achter de naaimachine. De ideale plek als het buiten 31 graden is.
Ik ben begonnen met 3 kinderquilts. Er zullen nog twee babyquiltjes en een quilt voor een moeder volgen. 


Ooit heb ik voor een stage in zo'n vrouwenopvanghuis gewerkt en heb ik met eigen ogen gezien hoe ontredderd moeder en kinderen aankwamen in de opvang en inderdaad.... zonder ook maar iets van huis mee te kunnen nemen. In de spelkamer probeerden we de kinderen op hun gemak te stellen en kind te laten zijn door ze in een beschermde omgeving te laten spelen.


Het is een leuke uitdaging om van de, niet super hippe, stofjes, een leuk geheel te maken en ook om de stoffen zo goed mogelijk te benutten dat er zo weinig mogelijk van overblijft.

Van twee dekentjes zie je hier al wat, de derde is voor een stoer jongetje en krijgt een leuk, extra element. Daar wordt nog op geploeterd.

Groetjes Elle

2 opmerkingen:

Ans zei

Wat goed van je Ella! ook ik wil dat nog wel eens gaan maken, als ik meer tijd heb. Ik moet eerst al mijn lopende projecten afmaken.

Ans zei

Sorry, je naam is verkeerd gegaan, dat moet natuurlijk Elle zijn!