zondag 24 juli 2016

Een jaar geleden

Alweer bijna een jaar geleden waagde ik de oversteek naar Engeland om de grote quiltbeurs in Birmingham te bezoeken. 3 dagen lang bekeken we prachtige quilts en bezochten we de vele winkeltjes.


Het leukste vond ik dat er veel ontwerpers stonden die vertelden over hun werk. Ik vind het zo leuk om te horen hoe ze tot iets gekomen zijn en om te zien hoe ze van een idee tot een quilt of tot een serie van quilts, workshops, nieuwe technieken en het ontwikkelen van nieuwe materialen komen. 




(detailfoto, het viel me op dat er in veel quilts, kleine glittertjes verwerkt worden. Het lijkt wel of ze erop geplakt zijn)

Het was al met al, zo verschrikkelijk veel dat ik na afloop niet kon zeggen wat ik het mooist vond of wat het meeste indruk op me maakte.



(detailfoto. Er werd ook opvallend veel gebruik gemaakt van stof bedrukt met tekst)


Daarom duik ik nu in mijn foto's en pik ik die foto's eruit waarvan ik nu denk; "Oh ja, dat was mooi, of bijzonder, of apart."



Ik zal niet snel nog eens naar Birmingham gaan, want ondanks dat de beurs geweldig was, voel ik niet die behoefte. Liever ga ik nu eens richting Frankrijk waar ik ook leuke verhalen over hoor. 

(detailfoto. Prachtig gemaakt en mooi gewerkt met kleurverlopende stof)

Dit jaar staat er overigens geen buitenlandse quilttrip op de planning. In augustus hebben we hier in mijn eigen Breda de algemene tentoonstelling van het quiltersgilde en ik vind het superleuk dat daar een quilt van mij hangt. Ook tijdens de winkelroute zal er nog een quilt van mij te vinden zijn. 

(Leuk idee om de grootte van het raster te veranderen)

Ik kan dus hier, in mijn eigen stad, genoeg vinden op quiltgebied deze zomer.



(moeite waard om hier even op in te zoomen)




(Leuke vrolijke quilts op een bijzondere manier vervaardigd van opgerolde stofjes. Een leuk 3D effect)



(detailfoto. Ook iets wat je veel zag; letters en teksten. gelaserd of gedrukt met transferpapier. Quilten is beslist niet alleen met lapjes en naald en draad. Veel grafische technieken worden er gebruikt)


(Leuk die losse cirkels die op een ondergrond gemaakt zijn)



(Erg leuk deze Noorse truienquilts van Gillian Travis. Mooi wollen stofjes zorgen voor die echte, warme uitstraling van de truien. Gillian maakte vele varianten hierop in allerlei maten.)

Groetjes Elle

Geen opmerkingen: