vrijdag 1 juli 2016

Een lieve brief

Deze prachtige, lieve brief kreeg ik van de ontvanger van de herinneringsquilt. Ik heb enkele zinnen en wat persoonlijke details uit de brief weggelaten.

Goede morgen Ellen,

Op de geboortedag van mijn vrouw, kreeg ik van mijn dochters de door U gemaakte quilt van haar kleding. Ik was diep ontroerd tot tranen toe.
Wat een schitterende quilt. Prachtig. Ik ben er ontzettend blij mee. Na een aantal foto's te hebben genomen in de tuin, hebben de dochters het kleed opgehangen in de gang, waar ik meerdere malen per dag langs kom en bezoekers de quilt zo zien hangen.

Direct werd door de dochters een foto op faceboek gezet en zie de reacties:
Wat een juweel - schitterend - eerbetoon aan haar hobby - gigantische mooie herinnering -superstuk - wat prachtig - enz. enz.

Gisteren, na de crematie van een zus van mijn vrouw, lieten de dochters aan de neven en nichten de foto van Uw quilt op hun Ipad of tablet zien. Alom bewondering. Wat mooi. Volop superlatieven en stuur de foto door vroegen vele nichten. Wat een pracht aandenken aan tante.

In de gang moet ik nog een "spotje" aan laten brengen, zodat uw quilt in het licht goed te zien is. Ik ben wel wat kleurenblind - voornamelijk grijs/groen - maar ik zie heel duidelijk alle kleuren, die prachtig verwerkt zijn in de quilt.

Nogmaals Ellen, heel hartelijk bedankt voor de prachtige quilt, waar ik ontzettend blij mee ben en van harte welkom om onder het genot van een lekker bakske koffie het werk te bekijken. Ik wens U het allerbeste.
Hartelijke groeten,



Toch geweldig dat je met je hobby om lapjes aan elkaar te zetten, iemand zo'n groot plezier kunt doen. Ik geloof dat ik me dat nog niet helemaal realiseerde voordat ik deze brief ontving. Ik was verbaasd en blij. 

Groeten Elle

3 opmerkingen:

Ans zei

Wat fijn om zo'n mooie bedankbrief te krijgen!

marian'ne m zei

Wat een fijne reaktie.

Zo mooiii !!!

Mchi zei

Krijg er kippenvel van Elle, wat n prachtige brief. Fijn dat je n familie zo blij hebt kunnen maken met je quilten!