dinsdag 19 juli 2016

Fantastisch werk

Wat boften wij dat we op 17 mei uitgenodigd waren op het fantastische feest dat familie Nolet gaf, ter ere van het 325 jarig bestaan van hun familiebedrijf Nolet distilery. Je kunt je best iets voorstellen bij een fantastisch feest, dus daar wijd ik niet over uit.


Waar ik het wel over wil hebben is dit fantastische werk van Claudy Jongstra dat daar te bewonderen was. Er was onlangs een grote hal aangekocht die nog niet in gebruik genomen is voor bedrijfsdoeleinden. Daarom werd besloten om een aantal kunstenaars te vragen om een werk te maken voor in deze hal. De kunstenaars hebben in onderling overleg een ruimteverdeling gemaakt waar eenieder vervolgens zijn eigen invulling aan gegeven heeft. 


Claudy heeft een paar kuub zand laten brengen en is vervolgens diverse keren met balen geverfde wol richting Schiedam gegaan om haar kunstwerk te vervaardigen. Uiterst behoedzaam werd elke pluk wol neergelegd. 


Ik vind het een onvoorstelbaar mooi werk. Ik blijf er naar kijken. Omdat het zand niet vlak is gelegd  en natuurlijk vanwege de prachtige wol van Claudy's eigen schapen, geverfd met de verf die zij zelf maakt van planten die ze zelf op haar land verzorgd, ontstaat er een levendig kunstwerk met prachtige kleuren.  


Gelukkig is dit kunstwerk niet enkel tijdens het feest te bewonderen geweest maar is deze unieke expositieruimte een maandlang open geweest. 

En dit blog herinnert mij eraan dat Claudy Jongstra dit jaar exposeert in het Fries museum en dat ik een bezoek daaraan, echt wil gaan inplannen. 

Elle

2 opmerkingen:

Annelies zei

Wat mooi !!

ireneinhetatelier zei

Als je hier van geniet, is een bezoek aan het Fries Museum echt aan te raden. Ik heb genoten van haar expositie daar! Alsof je haar atelier bezoekt, prachtige proeven en heel veel informatie. Ik heb een verslag op mijn blog staan.

Dit werkstuk is ook schitterend!