vrijdag 5 augustus 2016

Onverwachts

In 1 van de vakantiehuizen waar we in IJsland in verbleven, was er beneden een pingpongtafel. In die ruimte hing deze mooie quilt. 


Nogal onverwachts want zoiets verwacht ik eerder in een huiskamer of in1 van de slaapkamers. 


Misschien is de eigenaresse er wat op uitgekeken of misschien gunde ze de, wat weggemoffelde, kamer juist iets moois. Hoe dan ook, ik vind het een mooie quilt. 


In IJsland zou ik eerder een quilt verwachten met de daar zo gekoesterde en bewonderde Papegaaiduiker maar hier is gekozen voor een kaketoe. 


De witte stof waarvan de vogels vervaardigd zijn, is mooi bewerkt met verf, knap gedaan vind ik. 


Hier houdt de vogel een klein stukje stof in zijn bek wat met naaigaren van een bloemetje is voorzien. Een leuk detail. 

Deze vakantie stond totaal niet in het teken van quilten en daarom vond ik deze quilt een onverwacht genoegen. 

Geen opmerkingen: