dinsdag 2 augustus 2016

Stoer en warm

Iedereen kent ze wel, de Noorse truien met de prachtige breipatronen. Ook in IJsland zag ik de prachtige wollen truien met verschillende patronen. Wel viel me op dat alle truien hetzelfde model hebben. 

Rond gebreid van boven naar onder of misschien wel andersom. 


Ze zijn er natuurlijk in allerlei maten, voor groot en klein. 


Niet alleen buiten, maar ook in de winkels  zijn ze te vinden. 


De grootste variatie is wel met of zonder rits, ofwel een trui of een vest. 


En natuurlijk is het breisel in verschillende kleuren verkrijgbaar. 


En zelfs als spencer verkrijgbaar. 


Of het patroon wordt gebruikt als print voor op een t-shirt. 


Het patroon staat ook helemaal niet verkeerd in zo'n prachtige wollen deken. Zeker mijn favoriet. 


En ben je echt allergisch voor de IJslandse schapenwol, dan kies je gewoon voor een kaars met het breimotief. 

Je ziet het, voor elk wat wils. 

1 opmerking:

marian'ne m zei

Ik vind ze prachtig en deze variaties had ik nog niet gezien.

Het leukste lijkt mij er 1 zelf te breien.